ScandiPost

BRAND CASE STUDY

MISSIONEN

Kunderne forventer levering samme dag, og virksomheder mister omsætning, hvis dette ikke kan tilbydes. Især nu hvor Amazon kommer ind på det danske marked. Missionen var at positionere startup firmaet korrekt fra starten af og skabe et brand, der udtrykker tillid og stabilitet i sin natur og miljøvenlighed i deres tilgang.

RESULTATET

Vi hjalp ScandiPost med at skabe en positioning statement og fik designet deres visuelle identitet fra bunden af ved at fange firmaets spænding og værdi i et nyt logo og brand guidelines.

PROJEKTETS OMFANG

Dicovery/Strategi
Positionering
Navngivning
Logo design
Visual Identitet

I KERNEN

ScandiPost er en pakke-/fragtleverings startup firma med base i Danmark, der værdsætter bæredygtige løsninger til virksomheder, som ønsker at tilbyde bæredygtige løsninger til deres kunder.

STRATEGIEN

Gennem forskellige øvelser i vores discovery session var vi i stand til at udplukke og forfine brandets nøgle aspekter. I samarbejde med ejeren af ScandiPost fik vi skabt en strategi for brandets tilstedeværelse på markedet.

I løbet af endags faciliteret session kom vi frem til, hvem deres ønsket målgruppe er samt deres udfordringer, mål og hvilke mulige løsninger firmaet kan tilbyde dem. Gennem processen, fik vi i fællesskab brainstormet og prioriteret forretningsmålene og målgruppens behov. Dette blev grundstenen for det videre arbejde.

DEFINER BRANDET

Ved at definere brandet får vi skabt et objektivt målsætningsguide som en kanal for firmaets fremtidige beslutninger. 

En intensive discovery session blev gennemført remote ved hjælp af skærmdelings værktøjer. Det der udsprang fra var en klar vision og tone of voice for ScandiPosts brand.

ØNSKET MÅLGRUPPE

I vores discovery workshop kunne vi identificere, hvem deres ønsket målgruppe er ved at skabe kundeprofiler for at få empati og et klart overblik over deres behov, demografi, baggrundshistorie, behov, og hvordan man kan imødekomme disse behov.

NAVNGIVNINGS PROCESS

Det er altid en udfordring at komme op med et godt navn til et firma, der er let at skrive, udtale og huske - men vigtigst af alt er tilgængeligt og ikke registreret. Et andet kriterium for et godt navn skulle også være, at den er relevant og passende til den ønsket målgruppe.

VISUEL DESIGN RETNING

Vi fik skabt et klart billede af hvem deres kunder er, deres behov, og hvordan vi kan imødekomme dem. Dette var ekstremt vigtigt for den videre arbejdsprocess og planlægning. Til det udarbejdede vi 3 stylescapes, der viser retningen for hvordan brandet kunne se ud og føles visuelt.

En stylescape er en samling af “fundne” billeder fra internettet såsom typografi, fotografi, farver, mønster, eksisterende visuelle identiteter, som kombineres sammen for at hjælpe med at opbygge en visuel retning for et brands ønsket fremtid.

*et af de tre stylscapes, der blev udarbejdet til ScandiPost*

LOGO DESIGN PROCESS

Efter en meget intens process med research og skitsering kom vi frem til et logo design, vi var glade for. Det var vigtigt for os at skabe et logo, der er simpel, adskilt fra konkurrenterne samt alsidig i store såvel små sammenhænge på tryk og online.

Er du klar til at skifte gear?